Ironic

vineri, 24 august 2012 · Posted in


Ceea ce urmează să scriu nu este o critică la adresa persoanelor care fac fapte necugetate şi mă refer în principal la sinucidere. Nu dădeam importanţă până acum, însă am ajuns să deschid televizorul şi aud din ce în ce mai des de sinucideri. Nu mă simt în măsură să comentez persoanele care o fac însă nu reuşesc, oricât m-aş gândi, să-mi dau seama care e motivul pentru care un om îşi poate lua viaţa. Chiar nu există mod mai bun de a rezolva o problemă decât sinuciderea? Sunt oameni bolnavi, copii, bătrâni care se zbat pentru viaţa lor şi ar da orice numai să aibă parte de ea, persoane care se bucură de viaţă indiferent de greutăţi ... oricât de rău ar fi, tot există o luminiţă acolo undeva la capătul tunelului. De ce un om sănătos, capabil să muncească, cu două mâini, două picioare, fără defecte majore şi poate şi talentat şi-ar dori să-şi ia viaţa?

Mie ăsta mi se pare un dar enorm de la Dumnezeu, să te vezi sănătos şi să ştii că poţi trăi liniştit, să te distrezi, să-ţi faci prieteni, să te bucuri de viaţă. E o călătorie pe care o singură dată avem ocazia să o parcurgem. Mă uit şi la televizor şi văd tot felul de centre de ajutor pentru persoanele bolnave de cancer (majoritatea cazurilor) şi îi vezi cum se chinuie să trăiască, fac tratamente, suferă transformări fizice mai puţin agreabile, îşi dau toată silinţa şi îşi doresc din tot sufletul să aibă şansa să trăiască mai departe. Bine, se zice că nu poţi şti niciodată ce e în mintea unui om şi de asta nu îi critic pe cei care fac această greşeală, însă motivele cele mai dese mi se par puţin exagerate. Dacă cineva se poartă urât cu tine sau se desparte de tine, de ce să nu gândesti într-un mod pozitiv, de ce să nu ne dăm răspunsul cel mai favorabil, poate nu e de mine, poate eu merit ceva mai bun şi asta a fost să fie. De ce să-mi iau eu viaţa pentru cineva care nu mă respectă şi nu-mi dă locul cuvenit ... dacă adopt astfel de comportament şi mă omor cu singuranţă persoana respectivă nu va jeli pentru mine.

Chiar stăteam şi mă gândeam la sărbătorile care vin şi cum sunt oameni care dacă nu împărtăşesc în doi bucuriile, nu se simt bine, se simt foarte frustraţi, trişti şi deja sărbătorile îşi schimbă aerul. 

De ce? 
Nu ai o familie? 
Nu ai prieteni? 
Nu ştii să te distrezi decât cu o coadă după tine? 

... eu una nu vreau, refuz să cred că nu există distracţie şi viaţă după o relaţie. Imposibil. Întotdeauna va apărea ceva sau cineva mai bun în viaţa ta, acel cineva care să ţină la tine şi care să te respecte şi căruia să-i simţi cu adevărat dorul când nu e lângă tine. Un cineva de care să-ţi pese şi nu de o rutină zilnică cum aud în cele mai multe cazuri.

Părerea mea e că omul la plictiseală debitează multe, dar problema nu ar fi ceea ce scoate pe gură, problema mai mare e ceea ce face şi nu suferă numai el, suferă şi ăla din jurul lui. În ziua de azi cele mai mari probleme legate de tema asta le are tineretul. Îi auzi la 15 ani că vor să-şi ia viaţa că i-a părăsit eu ştiu ce mucos. :)))

Râd eu râd, dar .. situaţia este înfricoşătoare şi în ritmul ăsta nu va mai fi nevoie de o apocalipsă să se termine cu pământul, ne terminăm noi singuri ca proştii.

23 Responses to “Ironic”

  1. Buna dimi...Mi-a placut asta "omul la plictiseala debiteaza multe" :))) tare ce sa zic ...
    P.s : Nu ai nici un motiv sa recurgi la gestul asta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fiecare cu ce-l doare ... dar personal mi se pare o porcarie.

      Ștergere
  2. Ştii o reţetă rapidă şi fără dureri? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O reteta sa se "curete" lumea mai repede? :)))) ... nu stiu, dar stiu ce fac eu cand sunt trista :D ... ma indepartez de orice amintire negativa, ies in oras cu prietenii, ma distrez si are efect de fiecare data :D ... deci cred ca recomand distractia ... bine, acum distractie nu inseamna bautura, da? :))) ... ca odata cineva asta a inteles din ce am zis :))))))) ... asa ca am sa precizez de data asta :D

      Ștergere
  3. Sorry dar cred ca te joci un pic cu focul în articolul asta.
    "Spiritul rau" nici nu stii cat de rau poate fii...
    Sunt mai multi factori care duc la sinucidere si daca cei din jur nu obsearva sau nu vor sa observe.......
    Este un subiect foarte sensibil! Nu cred ca ar trebui sa ne dam foarte repede cu parerea.
    O zi frumoasa si numai cu ganduri pozitive îti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am zis "vad la tv" cu un scop dar vad ca voi nu ma lasati :))) ... asa ca am sa o zic si pe asta, dar fara a da nume, nu-mi sta in fire ... vorbesc despre acest subiect pentru ca mi s-a dat sa-l traiesc ... din pacate, frecvent chiar, in cercul meu de prieteni ... eu stiu ca din exterior e usor de vorbit dar eu am fost oarecum prinsa in acest cerc din momentul in care-mi suna telefonul noaptea si ajungeam sa curat "mizeria" altora si sa gasesc niste explicatii plauzibile pentru ochii lumii ... deci nu sunt chiar vorbe-n vant ... vorbesc oarecum din experienta.

      Ștergere
    2. Sorry nu am vrut sa te supar! Deci, e un subiect sensibil! :))))

      Ștergere
    3. Nu m-ai suparat, dar cred ca trebuia sa precizez direct din postare ca nu vorbesc din "auzite", nu-mi place sa ating subiecte pe care nu ma pot baza cu "materiale". Da, este un subiect delicat.

      O zi faina!

      Ștergere
  4. Nu stiu ce e in mintea celor care o fac...dar stiu ce e in mintea celor care raman...si crede'ma ca nu e ceva placut...iar timpul? Nu stiu cat ajuta...2 ani juma nu au ajutat prea mult...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. timpul spala tot ... poate nu sunt suficienti 2 ani jumatate, dar stai linistita :D ... mai vorbim peste 5 ani si facem o comparatie intre acum si atunci

      Ștergere
  5. Atata timp cat eu sau tu nu am avut in cap intetia de a ne pune un streang la gat , nu putem stii ce gandesc sau ce le tulbura viata interioara a sinucigasilor.
    Oamenii "cresc" psihic cu ajutorul parintilor , prietenilor sau mediului , daca mediul e ostil atunci toate credintele personale a persoanei in cauza sunt distorsionate.
    Indiferent cat o sa incerci tu sa-i explici unei persoane ca e frumoasa sau inteligenta daca toata viata i-a fost spus ca e urata si proasta o sa creada despre tine ca esti enervant de politicoasa.
    si vreau sa adaug ca oamneilor nu ar trebui sa le fie rusine sa mearga la un psiholog , mai bine terapie si esti vindecat decat depresie si ingropat.
    Uite ca am facut si o rima :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))) esti talentata, ce sa mai :D ... nu sunt sigura, terapia ajuta, uneori ... uneori face mai mult rau si eu personal am reusit prin vorbe bune sa "alung" gandurile cuiva odata ... bine, se subintelege faptul ca dupa un timp ma pricopsisem cu el pe cap :)))) ... si am crezut ca nu mai scap, dar azi e ok, e bine, e sanatos ... deci undeva acolo, doua vorbe bune au facut mai mult decat o terapie ... plus ca e mai ieftin :)))

      Ștergere
    2. Ce sa mai zic :)) daca ar mai fi cenaclul flacara eu as fi prima la versuri ...de la coada :))
      De obicei persoanele care sunt complet singure ar trebui sa mearga la terapie ca aia cu prieteni , o smiorcaiala la telefon cu cea mai buna prietena si trece .Experienta proprie :)).
      Cat despre mai mult rau prin terapie nu stiu ce sa zic dar nu as vrea sa cad pe mana unui psihanalist care sa imi spuna ca si daca imi moare pisica si plang , plang ca am o nevroza pe baza frustrarilor sexuale .
      Unele curente in psihologie ar trebui aruncate in tomberon :))

      Ștergere
    3. :)))))) cenaclul flacara :))))) ... e bun :))

      Ștergere
  6. Mai, complex subiect ti-ai ales.
    Eu am avut un deces recent. O persoana pe care o stiam din viata virtuala, chiar un commentator activ de pe blog a murit si am aflat de pe facebook.
    Viata are niste valente pe care le ignoram. Toti le ignoram, fara exceptie.
    Cand rasare vreuna in cale, ori esti echipat ori pici. Iar moartea este doar un exit door mai agresiv asa ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa-mi place mie :D sa scriu ziua ce visez noaptea, credeam ca deja v-ati dat seama :))) ... pai moartea este punctul forte al celor dornici de un final tragic extrem :D

      Ștergere
  7. Bun articol! Sunt multe motive pentru care un om ajunge sa isi ia viata...de exemplu, sa luam relatiile de dragoste. Atunci cand pentru un om dragostea este cel mai important lucru, singurul lucru care conteaza cu adevarat, fara de care se simte inutil...face tot ce-i sta in putinta pentru a il capata. Atunci cand nu mai poate ajunge la el, renunta, spune ca nu are niciun rost sa isi doreasca altceva, ca decat dragostea il tine in viata, asadar isi ia zilele. Nu e ceva atat de...complicat:) Nici macar din punct de vedere psihic. Fiecare isi alege propriul destin.
    PS: Cel mai bine ar fi sa nu te mai uiti la TV. Televizorul e doar o forma de manipulare a maselor. Da, si eu ma uit, dar ma uit la meciuri de fotbal, din cand in cand la rezumate sportive sau la cate un film, din an in pasti, dar in rest...nu ma ating de el:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum era vorba aia ..."nu arunci cojocul pentru un purice" :))) ... nu renunt la tv deoarece nu ma uit prea des la stiri, insa se mai intampla sa ajung si pe acolo si nu e amuzant ... s-au transformat in filme horror, oricum ... treaba mea e pe alte posturi, straine ... m-am cam saturat de "regii" televiziunii romane.

      Ștergere
  8. Daca ai sti cum am ajuns sa am un blog...
    Am trecut (si inca nu s-a sfarsit) prin suferinte teribile. Nu pot sa dau amanunte, desi am scris multe pe blog despre anumite trairi. Am fost pe marginea prapastiei. Poate daca eram slaba clacam. Oricum, n-am fost departe... Totul dintr-o relatie dezastruoasa.
    Eu nu judec pe nimeni. Si-i inteleg si pe sinucigasi. Adica pe cei care o fac avand mintea la ei, doar pentru ca simt ca nu mai au ce cauta in viata. Trebuie sa stii ca majoritatea celor ce incearca o data...nereusita nu-i face sa renunte. Vor incerca si a doua, si a treia oara... Cei mai multi...
    Altii, cum am o cunostinta, o iau pe drumul bisericii. S-a calugarit...un alt fel de sinucidere...

    RăspundețiȘtergere
  9. Am vazut postarile de care zici, le-am citit si mi-am facut o idee despre ce si cum si ti-am zis ca mie imi pari o persoana puternica. Imi pare rau daca ai fost aproape de a claca dar ma bucur ca nu s-a ajuns acolo.
    Sincer as prefera sa aud de cineva ca s-a calugarit si nu ca s-a omorat.

    RăspundețiȘtergere
  10. Sunt convinsa ca doar cei care au probleme de ordin psihic(nu spun nebuni, sa nu fiu inteleasa gresit, ci poate doar depresivi) aleg aceasta cale. Nu suntem in masura sa judecam iadul care este in mintea lor.

    RăspundețiȘtergere
  11. Asa este si am precizat asta, doar ca nu pot intelege, cam asta e buba care nu-mi da mie pace :))) .. de mica sunt asa, nu ma las pana nu aflu tot! :))

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.