A fost odată ...

joi, 16 august 2012 · Posted in

Interesant e câteodată când te plimbi prin oraş şi vezi fel şi fel de persoane şi mai interesant e când te regăseşti în ele. Ieri mi-au atras atenţia două fetişoare extaziate din faţa unei tonete de ziare. Amândouă erau cu ochii lipiţi de o revistă de scandal şi cu zâmbetul până la ureche. Stăteam şi mă uitam şi mă jur că mă vedeam în ele şi nu le judec deoarece toţi am fost adolescenţi, dar acum stau şi mă gândesc ce mama măsii era în capul meu când îmi cumpăram toate revistele de scandal de la vremea aia. Aveam colecţie şi abia aşteptam să apară următorul şi următorul număr, ca să nu mai zic de postere ... probabil dacă mă întrebai la vremea aia îţi răspundeam ... 

- "Nu ştii tu de astea!"... acuma dacă mă întrebi îţi răspund: 
- "Nu înţeleg eu de astea!"... deci ...! 

Când mai trec pe la cafea, dau peste câte un teanc din ăsta de reviste şi zic, mai hai să mă uit şi eu să văd ce mai scrie, ce mai e nou şi rezultatul ... nimic. 

Satisfacţie? ... nicidecum. 
Bani aruncaţi? ... cu siguranţă. 

Legat de subiectul ăsta, noroc cu Dan Finţescu că şi-a făcut o emisiune normală aşa cum de mult nu mai vezi în România şi sincer mă bucur ca un copil când reuşesc să o prind. Mi se pare o emisiune "genială" (să citez pe cineva). Bine, acum dacă ar fi să vorbim de emisiuni ar mai fi şi emisiunea lui Andi Moisescu care nu neg că-mi place la nebunie. Dar este ceva ce strică şi emisiunile astea (reclamele) şi ştiu că sunteţi de acord cu mine.

Revenind la tabloide, hai să zicem că sunt eu prea rea (cum de obicei mi se zice) şi de fapt nu sunt decât nişte mici "bârfe" aşa cum am auzit eu la cineva. Nu mi se pare o mică "bârfă" să o arăţi pe una în "culu" gol stând la plajă, sau pe altcineva cand se scarpină în ureche într-un magazin de mare renume sau multe alte întâmplări asemănătoare. Astea nu sunt bârfe, astea sunt răutăţi, sunt mojicii, sunt porcării ... de parcă restul lumii este perfectă şi tocmai ele (vedetele) atât de vânate de paparazii au avut îndrăzneala să fie oameni şi să facă ceva mai mult sau mai puţin necugetat. Eu în locul lor creca i-aş bate toată ziua, pe care-l prind arunc după el cu tot ce-mi este la îndemână., numa în procese aş sta cu ei. Apoi tu să le violezi (că exact asta e, viol în toată regula) intimitatea, să te caţeri pe nu ştiu unde să le faci poză? De asta se duce lumea de râpă că sunt toţi ca nişte vulturi, haini şi mârşavi şi tot pe altu, tot pe altu ...

Da stai omule puţin, trage aer, arată oleacă de omenie. Ok, publici o ştire despre unu, despre altul, dar ceva care să merite să umple o pagină într-o revistă pe care omul dă nişte bani aiurea. N-am să înţeleg niciodată asta. Şi ştiu că mulţi zic acum:

"Da ce ştie ea? Nu ştie nimic."  ... poate aşa o fi, dar având în vedere situaţia în care ne aflăm, prefer să nu ştiu nimic dacă asta mă face să fiu mai înţelegătoare faţă de cei din jurul meu. 

Mai rău e că prin simplul fapt că libertatea în ziua de astăzi este nemărginită, copiilor, încă de la vârstă fragedă, li se încarcă gândirea cu tot felul de idei negativiste şi astfel ajung nişte persoane vicioase cu lipsa răspunderii. De ce să nu strângi tu bănuţii ăia (uneori mai greu sau mai puţin greu strânşi de părinţi) şi să-ţi iei o carte? Bine, poate nu mai sunt la modă pentru copii din ziua de astăzi Eminescu, Creangă, Sadoveanu, Barbu de la Vrancea etc. ... imagini ale copilăriei noastre, dar nu e asta o problemă, opţiuni nu sunt? ... un catralion!

Mai bine te duci şi cumperi cărţile cu Harry Potter, sau orice altceva nou şi la modă şi dacă unii părinţi zic că nu sunt bune, ei bine ... eu îi contrazic. Eu dacă aş avea un copil, aş prefera să citească o carte cu Harry Potter şi să ştie să scrie corect gramatical şi să citească repede, decât să nu ştie să despartă un cuvânt sau să citească o propoziţie din care 3 cuvinte şi un "aaaaaaaa" lung.

Nu vreau să trec prin aşa ceva. Destul văd în jurul meu ignoranţă pentru cultură şi lucruri cu adevărat importante, deja s-a ajuns la un mediu ostil. Şi auzi în stânga şi în dreapta că totul se duce de râpă. Apoi cum altfel? Şi pe lângă toate astea mai văd şi părinţi indiferenţi. 

- "Copilul meu de 5 ani mânca şi eu în camera de alături îl băgăm pe taică-su în ..... mă-sii" (povestea cineva) ... apoi ăsta e comportament?

Copilul ăla ce are de învăţat? 
Cum pleacă el de acasă şi cum se descurcă el într-o societate? 

Bine zicea cine zicea "cei 7 ani de acasă". La mulţi cei 7 ani de acasă lipsesc cu desăvârşire. Şi poate par absurdă şi pusă pe ceartă însă cu părere de rău pot să spun că sunt dezgustată de aproape tot ce ţine de "civilizaţia de azi".

18 Responses to “A fost odată ...”

  1. Pe unde te duci tu la cafea ? Revenind la ce scrii tu, cam ai dreptate :D zi faina :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. P`aci ... p`colo :D ... zi faina si tie

      Ștergere
    2. Nu vrei sa zici ... omg:)) de parca te rapesc :D :)) tine pentru tine atuncii ...huuuuuuuuu :))))))))))

      Ștergere
    3. poi vezi tu ... teoretic ar fi posibil, practic nu :D ... daca ai sti cat de violent reactionez :)) si cum dau din picioare cand ma enervez :D ... nu te-ai mai baga ... si parca am mai zis pe aici pe undeva ... DA! tin pentru mine ... sunt mai egoista de felul meu :))) ... ce-i al meu e doar al meu :D

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. 1,000,000,000,000,000 = un catralion

      Ștergere
    2. Iti dau dreptate si spun ca sunt niste tampenii! Despre faza cu strans banii..ai dracu ca greu se mai strang:( ...nu'i strang pentru carti:)) dar de prin aprilie ma tot chinui sa strang sa'mi iau si eu un telefon destept:( (macar el sa fie destept :)) ) ...iar parintii astia...nu prea pot fi numiti parinti pentru ca parinte pentru mine inseamna un model pentru copilul lor deci...

      Ștergere
    3. "macar el sa fie destept :))" :)))))) ... e bun asa :))))

      Ștergere
  3. In mediul social în care traiti voi acum eu una asi refuza sa mai fac copii..... Cred ca nu exista ziar în care sa nu fie scris despre "sex, drugs & rock-and-roll" si asta la modul prietenesc spus! Cred ca ziaristica se învata tocind coatele pe bancile scolii si bunul simt pana la 7 ani! Sau vorbesc de lucruri "rare"...?!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))))) "rare" - "rare" :D ... nu stiu ce se invata la jurnalistica dar cu siguranta nu ce se invata inainte.

      Ștergere
  4. parerea mea despre tabloide e ca le cumpara doar oamenii plictisiti si tristi si mi-o mentin

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu am mai cumparat o revista de cativa ani. Dar si cand cumparam, ma interesau cele in care gaseam sfaturi pentru casa sau retete de bucatarie. Si neaparat pentru Ionut reviste cu diverse informatii si jocuri potrivite varstei.
    Ma doare in dos de cine se culca cu cine, cine unde se scarpina sau cine mai umbla beat prin cluburi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Obisnuiam sa cumpar ziarele de sport. M-am lasat pagubas pt. ca s-au transformat si alea in tabloide.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este :"> ... si unde nu este scanda,l nu-i nimic, sunt reclame :D :))

      Ștergere
  7. Eu n-am cumparat niciodata asa ceva. Cat despre reviste pentru adolescenti am vazut pe la nepoata mea, am mai rasfoit cateva. Au mari probleme adolescentii de 14-15 ani. Nu legate de invatatura, nu. Legate de sex... :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Am avut o perioada cand dadeam banii pe toate tampeniile de reviste gen Bravo Girl, Cool, si alte nebunii, cam una pe sapt =)) dar cand am vazut ca pretul lor incepe sa creasca, am inceput sa ma plictisesc de ele si n-am mai luat :))
    Ar trebui sa ne intereseze viata privata a vedetelor? Sunt si ele fiinte umane, cunoscute ce-i drept si fiecare are dreptul la intimitate. Astea se pot afla acum de la televizor sau de pe internet.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.