Lenea, bat-o vina!

luni, 13 august 2012 · Posted in

De ce niciodată nu ne învăţăm minte? 

Sau mai bine zis, de ce niciodată nu mă învăţ minte (să nu vb şi în numele altora, deşi ştiu că nu sunt singura)! Ei bine, nu pot, cred că face parte din fiinţa mea. Întotdeauna reuşesc să termin un lucru pe ultima sută de metri. 
- Timp? destul ... 
- Chef? niciodată!
... deci cred că aşa se explică faptul că totul la mine se rezolvă cu o seară înainte. Ai păţit vreodată să îţi vină cheful, pentru lucruri pe care nu obişnuieşti să le faci, atunci când trebuie să termini ceva? Eu trăiesc adesea astfel de situaţii. 

Cel care mă chinuia cel mai tare era învăţatul. Când ştiam că aveam de învăţat, faceam orice altceva numai să învăţ nu. Mă apucam de curăţenie, îmi găseam treabă prin oraş, îmi găseam la tv emisiuni care nu mă interesau şi care în mod obişnuit treceau neobservate, dar ... când ştiam că am ceva de făcut, brusc începeau să devină interesante şi îmi ziceam în gând:
- "După ce se termină mă apuc de învăţat!" 

... şi aşa se termina emisiunea şi cealaltă emisiune şi filmul de după emisiune şi mai treceam şi pe la programul cu desene animate şi după ... mi se facea somn. Şi normal, ca să mă apuc de învăţat, trebuia să fiu odihnită, deci mă bagam la naniţă o oră, mă trezeam şi învăţam. Trecea o oră, treceau două, suna ceasul, suna telefonul, mai trecea o oră şi ... se facea seara, la naiba. Deja era târziu, mă trezeam fără chef, supărată, nervoasă şi lasam studiul pentru dimineaţa. A-2a zi dimineaţă, trebuia să mă trezesc la 7 şi să învăţ 3 ore şi după pauză. Normal, a 2 a zi nu mă trezeam la 7, mă trezeam la 8, primul lucru ... deschideam tv-ul şi ghici ... îmi găseam o emisiune "interesantă". Si uite asa la mine programul de ieri devine programul de azi şi cum niciodată nu e de ajuns va fi şi cel de mâine. 

Astfel, prin acest cerc vicios reuşesc să ajung cu o zi înainte de termenul limită şi vreau nu vreau, de data asta nu mai am scăpare şi trebuie să îi dau bătaie. Aici aş putea să zic "Mulţumescu-Ţi Ţie Doamne", că mi-a dat o minte bună cu capacitate mare de reţinere si nervi tari cand e cazul. Mai rău este că întotdeauna după o astfel de experienţă îmi zic că e ultima oară, nu se va mai repeta, îmi voi pune ordine în program ... daaaaa, sigur că da, nici eu nu cred ce zic, dar aşa ... mă încurajez singură, dacă nu eu? Atunci cine?

31 Responses to “Lenea, bat-o vina!”

  1. Lenea este mama tuturor viciilor, dar fiind o mama, trebuie respectata....asa ca stai linistita IOANA :D esti in grafic :D:)) Buna dimi :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu cred ca este vorba de lene......
    NU...categoric. Este vorba de "dependinta" de televizor! Am observat asta cand am fost acasa în romania! UN exemplu: la ora 17:00 toata lumea disparea de afara ptr ca începea nu stiu ce serial, sorry, telenovele!
    Absurd! La noi merge televizorul destul de rar, desi sunt 2 televizoare.
    La cel din dormitor îi dam drumul cand nu putem dormii iar cel de jos... nu stiu exact, cand e un film mai bun sau la stiri. In schimb laptopuril "lucreaza peste program."

    RăspundețiȘtergere
  3. @Ciprian: sa vezi ce ioana iti dau eu tie :))) ... crezi ca degeaba am pus nickul asta? :))

    @Minnie: :))) eu mereu eram dependenta de tv cand trebuia sa invat :D

    @Gabi: stiu :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Parcă m-ai descris pe mine!Nu e lene, pur și simplu ne-am săturat de treburile casnice, gospodărești, ori de alte munci de rutină, cum e și învățatul. De ce nu îmi e lene să merg cu fiica și soțul meu la teatru, expoziții, shopping? Ooops...am divulgat secrete! ;)
    O zi cum o vrei tu: cu lene sau spor! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place numele asta :)) :D ca sa zic asa e in top 3(pe podium) locul 1 Cosmina 2 Celina 3 Ioana :)) felicitari ai luat medalia de bronz :D

    RăspundețiȘtergere
  6. La mine lenea e la ea acasa:)) sau cum imi place mie sa spun sufar de lene acuta in stadiu final:"> Cat despre situatiile de genul...am avut si am atat de multe incat am renuntat:)) adica nu mai zic "acum invat si dupa trec la pc"..nu domne:)) Zic direct "o sa citesc in seara dinainte daca nu adorm...daca adorm citesc in pauza si gata". Si s'au intamplat ambele situatii de destule ori:)) si ce pot sa spun? Am un creieras interesant (de care toata lumea zice ca nu profit8-| dar de vina este chiar subiectul articolului tau: LENEA) care retine din mers deci la majoritatea materiilor nu trebuie sa citesc deloc:d:)) iar la celelalte daca citesc o data - de doua ori...misiune indeplinita:))

    RăspundețiȘtergere
  7. @Mirela: :)))) nu-i nimic, nu a vazut nimeni! Shht! :)) ... multumesc, o zi frumoasa si tie!

    @Ciprian: da ... poi eu m-am cam saturat de el, de 20 si de ani il tot aud :D ... ramanem la OchiiVerzi!

    @Zdwuby: perfect, vezi? :))) ... asa mai merge viata in scoala si la facultate :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pot sa intreb fara prea multa indiscretie daca la tine e vorba de scoala, liceu sau facultate?;;)

      Ștergere
    2. nici, nici, nici :))) ... e vorba doar de master :D

      Ștergere
    3. Acum stiu si cum te cheama si varsta aproximativa:p

      Ștergere
    4. Aproximativa? :)) .. inseamna ca n-ai vazut comentariul in care imi declaram varsta si asta e numai vina lui Mutulica :D :)))

      Ștergere
    5. Nu l'am vazut:o, dar il caut acum:))

      Ștergere
  8. eu o numesc comoditate :))
    ei da...si eu gasesc multe de facut pana la a face ce ar trbui cu adevarat sa fac :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Cheful este pentru facut dragoste, pentru baut o bere, etc...
    Pentru celelalte exista alte cuvinte :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Minnie, asa patesc eu cand ma duc la mama. La ora cinci unii fug la stiri, altii la telenovele si eu ma invart singura prin curte o ora, doua, iar daca indraznesc sa vorbesc incep din toate colturile casei pasaieli... psss!!! :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Vienela si mai comic.......
    Soacra mea e surda si nici alta limba straina nu stie (avea cam 75 de ani atunci, acum are 81) si daca vorbeam în afara de ... psss!!! mai si zicea "taceti ca nu aud ce spune".... telenovele era în spaniola!

    RăspundețiȘtergere
  12. credeam ca doar eu o patesc..
    tot aman si mereu imi spun ca e ultima data, dar de fapt nu e

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si nici nu o sa fie, dar lasa, ai amintiri ... peste ani si ani si ani :))))

      Ștergere
  13. Tipic romanesc: actionam numai cand ajunge cutitul la os. :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Esential: ce poti face azi, lasa pe maine si daca nu se rezolva de la sine, inseamna ca nu merita sa te mai apuci! E adevarat ca munca e curata sanatate, dar nici lenea n-a omorat pe nimeni. Eu nu-i spun lene, ii spun greva generala, zi in care nu fac nimic, ca nu-mi plac spargatorii de greva:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) buna asta cu greva. Cred ca am sa o aplic si eu, suna mai bine, suna ... profesional! :))

      Ștergere
  15. asta e un articol dediact mie presupun , multumesc pentru descriere ma integrez perfect in tipar , la un moment dat chiar credeam ca sunt o cauza pierduta , dar ghici ce ?
    Acum ca am aflat ca nu sunt singura , in egoismul meu ma simt mai bine :)) faza cu trezitul dimineata..oo de cate ori , ma trezeam doar sa inchid alarma si ma puneam la loc in pat :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))) ataaaat! ... prea mult studiu strica :D ... trebuie sa te adaptezi din mers si astfel ai sansa sa termini tot ce tine de studii, fara prea mult par alb :D

      Ștergere
  16. hahaha...recunosc: doar in semestrul I, anul I de facultate am invatat din timp...
    Dupa aceea: "lenea, bat-o vina!" :)) ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cunosc :)))) ... de fapt la mine a fost ceva mai devreme :D a-9a si dupa "Cu Dumnezeu inainte!"

      Ștergere
  17. Eu functionez foarte bine in conditii de stres. Pot invata cel mai eficient in ultimul moment, pot pregati ceva mult mai bine, mai reusit exact tot in ultimul moment (chiar si articolele de blog).
    Sunt cam la fel ai eu. Nici n-o consider lene. E altceva...Cred ca asa functionam.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.